Lehdistötiedote 24.10.2018: Suomalaista tilauskoulutusta kiinalaisille opiskelijoille Pekingiin

Lehdistötiedote 24.10.2018

Suomalaista tilauskoulutusta kiinalaisille opiskelijoille Pekingiin

Pääkaupunkiseudun ammattikorkeakoulujen koulutusvientiyhtiö EduExcellence Oy ja kiinalainen agentuuriyhtiö Sino-Finland Bridge (SFB) ovat sopineet laajamittaisesta kiinalaisten opiskelijoiden koulutuksesta. Yhteistyö käynnistyy Haaga-Helia ammattikorkeakoulun englanninkielisellä tutkinto-ohjelmalla, jossa opiskellaan informaatiotekniikan liiketoimintaa.

Ohjelmaan on valittu ryhmä kiinalaisia opiskelijoita, jotka lyhyen valmistavan koulutusjakson jälkeen opiskelevat ammattikorkeakoulututkinnon. Kiinalaisilla opiskelijoilla on lähtökohtaisesti hyvä englannin kielen taito ja erityisesti korkea motivaatio opiskeluun. Sekä valmistavalla jaksolla että ohjelmoinnin opinnoissa yhteistyötä tehdään suomalaisen opetusteknologiayhtiön Viope Oy:n kanssa.

– Kuten tiedämme, Kiinassa on todella suuri tarve hyvään kansainväliseen koulutukseen. Suomi ja suomalainen koulutus ovat Kiinassa erittäin hyvässä maineessa, ja siksi meidän kannattaa vastata koulutustarpeeseen pikimmiten. Kiinassa satsataan osaamiseen riippumatta taloussuhdanteen epävarmuudesta, sanoo muun muassa Kiinan liiketoiminnoista vastaava johtaja Jan-Markus Holm EduExcellence Oy:stä.

SFB on EduExcellencen keskeinen yhteistyökumppani suur-Pekingin alueella. Yhteistyötä toivotaan laajennettavan mahdollisimman pian.

– Haluamme tehdä Kiinassa laajaa yhteistyötä kaikkien omistajakorkeakoulujemme ohjelmilla, EduExcellence Oy:n toimitusjohtaja Tuija Pulkkinen toteaa. – Toivomme, että lähitulevaisuudessa toiminta laajenee myös muille koulutusaloille ja että kykenemme kasvattamaan opiskelijaryhmien määriä vastaamaan Kiinan suureen markkinapotentiaaliin.

Lisätietoja:
Tuija Pulkkinen